loading...

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

بازدید : 335
11 زمان : 1399:2

تا به اينجا به اهميت بالاي ويدئو ماركتينگ، ضرورت استفاده از اين شيوه بازاريابي در كسب‌وكار خود، انواع ويدئو و چگونگي توليد و ساخت ويدئوهاي درون‌سازماني پي برديد. در واقع، فرض مي‌كنيم تا به اينجا، وقت، انرژي و هزينه زيادي براي ساخت يك ويدئوي باكيفيت چه به صورت درون سازماني و چه به صورت برون سازماني صرف كرده‌ايد و ويدئوي خود را با موفقيت ساخته‌ايد. حال بايد كاري كنيد كه ويدئوي شما توسط كاربران و مخاطبان هدفتان ديده شود تا با احساسات آنها ارتباط برقرار كند، آگاهي از برندتان افزايش يابد، در ذهن مخاطبان ماندگار شود و ليدهاي بيشتري جذب كنيد. در اين جلسه قصد داريم درباره مرحله بارگذاري، انتشار و تبليغ ويدئو در بازاريابي ويدئويي صحبت كنيم. متاسفانه اين مرحله جايي است كه تلاش‌هاي بسياري از كسب‌وكارها و بازاريابان هدر مي‌رود؛ بسياري از بازاريابان نمي‌دانند پس از ساخت ويدئو بايد چه استفاده‌اي از آن كنند. بنابراين، به منظور موفقيت در اين مرحله، بايد براي انتشار ويدئو خود برنامه‌ريزي مناسبي داشته باشيد.

چه پلتفرم‌هايي مي‌توانند ميزبان محتواهاي ويدئويي شما باشند؟

قبل از انتشار و تبليغ محتواي ويدئويي، ابتدا بايد محتواي خود را در سرويس‌هاي اشتراك ويدئو در اختيار عموم قرار دهيد. پلتفرم‌هاي بسياري با اين هدف طراحي شده‌اند كه معروف‌ترين آنها در جهان، YouTube، Wistia و Vimeo است. پلتفرم‌هاي ايراني با عملكرد مشابه نيز طراحي شده‌اند كه معروف‌ترين آنها، آپارات است. در اين بخش، قصد داريم سه مورد از پركاربردترين پلتفرم‌هاي اشتراك ويدئو در ايران را معرفي كنيم. اين پلتفرم‌ها هم داراي وب‌سايت و هم داراي اپليكيشن هستند.

يوتيوب (YouTube)

پلتفرم يوتيوب

يوتيوب، با اختلاف بزرگ‌ترين و محبوب‌ترين پلتفرم ميزباني ويدئو در سرتاسر جهان است. اين پلتفرم، زيرمجموعه گوگل است و بعد از گوگل، بزرگ‌ترين موتور جستجو به شمار مي‌رود. مهم‌ترين دليل محبوبيت اين پلتفرم، سادگي و كاربرپسند (user-friendly) بودن آن است. به علاوه، يوتيوب در تمامي دستگاه‌ها عملكرد خوبي دارد. به علاوه، به دليل اينكه اين پلتفرم متعلق به گوگل است، انتشار ويدئو در يوتيوب، مزاياي سئويي هم دارد. متاسفانه اين پلتفرم در ايران فيلتر است و همين موضوع باعث شده كه يوتيوب كمتر مورد توجه برندهاو كسب‌وكارهاي ايراني قرار گيرد. با وجود فيلتر بودن يوتيوب، كسب‌وكارهاي ايراني بايد اكانت يوتيوب ايجاد كنند و ويدئوهاي خود را در يوتيوب منتشر كنند. ممكن است تعداد مخاطبان ايراني در پلتفرم يوتيوب كمتر از ساير پلتفرم‌هاي نمايش‌دهنده باشد، اما اين كار باعث بهبود سئوي وب‌سايت و رتبه‌بندي گوگل مي‌شود.

آپارات

آپارات

آپارات، جزء اولين و محبوب‌ترين سرويس‌هاي اشتراك ويدئو در ايران است. كسب‌وكارها، برندها و كاربران ايراني مي‌توانند ويدئوهاي خود را در اين پلتفرم بارگذاري كنند. اين پلتفرم در سال ۱۳۹۰ به عنوان يك سرويس مستقل راه‌اندازي شد. اين پلتفرم نسبت به رقباي ايراني خود از طراحي و رابط كاربري بهتري برخوردار است. به علاوه، نماشا آمار بازديدكنندگان را به صورت نموداري نشان مي‌دهد.

نماشا

پلتفرم نماشا

يكي از وبسايت‌هاي اشتراك‌گذاري ويدئو در ايران و زيرمجموعه بلاگ اسكاي است. نماشا امكانات بيشتري را براي آپلودكنندگان فراهم كرده و محدوديت كمتري نسبت به رقباي ايراني خود براي كاربران ايجاد مي‌كند. همچنين، نماشا به كاربران خود اجازه مي‌دهد تا لوگوي دلخواه خود را روي ويدئوها درج كنند. به علاوه، امكان حذف نمايش تبليغات در نماشا براي كاربران وجود دارد. امكان قرار دادن لينك در كپشن ويدئوهاي نماشا نيز وجود دارد. تمامي اين موارد باعث شده تا تجربه كاربري نماشا بهتر از ساير پلتفرم‌هاي مشابه ايراني باشد.

انتشار محتواهاي ويدئويي

پس از به اشتراك‌گذاري ويدئوهاي خود در پلتفرم‌هاي نمايش ويدئو، اين سوال پيش مي‌آيد كه ويدئوي خود را در كجاها منتشر كنيم؟ طبيعتاً هرچه ويدئو بيشتر نمايش داده شود، بهتر است. به طور كلي، سعي كنيد ويدئوهاي خود را در مكان‌هاي زير منتشر كنيد:

انتشارويدئو در پست بلاگ

انتشار ويدئو در پست هاي بلاگ

تجربه ثابت كرده است كه وجود ويدئو در بلاگ باعث افزايش اينگيجمنت و زمان حضور در سايت (time on site) مي‌شود. سعي كنيد از ويدئو براي تكميل محتواي نوشتاري خود استفاده كنيد. ممكن است مخاطبان شما به موضوع محتواي شما علاقه‌مند باشند، اما حوصله خواندن متون طولاني را نداشته باشند و ترجيحشان، محتواهاي بصري باشد. بنابراين، توصيه مي‌شود براي جلب رضايت گروه‌هاي مختلف مخاطبان، از ويدئو در بلاگ خود استفاده كنيد. به علاوه، سعي كنيد به انتشار ويدئو در بلاگ خود نظم ببخشيد؛ زيرا موتور جستجوي گوگل اين نظم انتشار محتوا را در نظر مي‌گيرد و در نهايت، سئوي وب‌سايت شما بهتر مي‌شود.

انتشار ويدئو در شبكه‌هاي اجتماعي

انتشار ويدئو در شبكه هاي اجتماعي

امروزه تمامي رسانه‌هاي اجتماعي از محتواي ويدئويي پشتيباني مي‌كنند. شبكه‌هاي اجتماعي بهترين محل براي انتشار ويدئوها هستند. زيرا مخاطبان اين رسانه‌ها زياد هستند، محتواهاي ويدئويي به راحتي در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي‌شوند و همچنين، تعداد بازديد محتواهاي ويدئويي در شبكه‌هاي اجتماعي بسيار چشمگير است.

كار اشتباهي كه بسياري از بازاريابان انجام مي‌دهند اين است كه يك ويدئوي واحد را به صورت همزمان در تمام شبكه‌هاي اجتماعي آپلود مي‌كنند و سليقه و ترجيح مخاطبان هر يك از رسانه‌ها را در نظر نمي‌گيرند. ممكن است ويدئويي كه براي كاربران توئيتر جذاب است، براي كاربران اينستاگرام آنقدر جذاب نباشد. البته توليد محتواهاي جداگانه براي شبكه‌هاي اجتماعي مختلف نيازمند زمان و هزينه بيشتر است و در حال حاضر با توجه به شرايط كنوني كسب‌وكارها در كشورمان منطقي نيست. اما مي‌توان با تغيير تصوير كاور، كپشن ويدئو و مدت زمان ويدئو، محتواي ويدئويي را براي رسانه‌هاي اجتماعي مختلف بهينه‌سازي كرد.

قبل از انتشار ويدئو در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، از محدوديت‌هاي هر يك از رسانه‌ها، مشخصات و علايق مخاطبان آنها مطلع شويد.

اينستاگرام

كاربران اينستاگرام به جذابيت‌هاي بصري ويدئوها اهميت زيادي مي‌دهند. اين دسته از كاربران به ويدئوهاي احساسي، خلاقانه، به روز و بامزه علاقه‌مند هستند. كاربران اينستاگرام به صورت ميانگين ويدئوهاي بين ۱۵ الي ۶۰ ثانيه را ترجيح مي‌دهند.

يوتيوب

اغلب كاربران يوتيوب با هدفي مشخص و جدي‌تر به دنبال ويدئو مي‌گردند و طبيعتاً زمان بيشتري را صرف تماشاي ويدئو مي‌كنند. كاربران يوتيوب به طور ميانگين ۳ دقيقه را صرف تماشاي ويدئو مي‌كنند. ويدئوهاي آموزشي و انيميشن‌ها محبوب‌ترين موضوعات در يوتيوب به شمار مي‌روند.

توئيتر

كاربران توئيتر به ويدئوهاي با زمان كوتاه علاقه‌مندند و حداكثر ۳۰ ثانيه از زمان خود را صرف تماشاي ويدئو مي‌كنند. محوريت موضوعات محبوب در يوتيوب، اخبار، آمار و ارقام، تكنولوژي، موضوعات شگفت‌انگيز و ترندهاي دنيا است.

فيسبوك

كاربران فيسبوك ويدئوهايي كه در بازه زماني ۳۰ ثانيه تا ۱ دقيقه را ترجيح مي‌دهند و ويدئوهاي با موضوعات جالب، خنده‌دار و شگفت‌انگيز و ويدئوهاي با محتواي طنز، غذا و آشپزي به سرعت در فيسبوك وايرال مي‌شوند.

تلفيق ويدئو با ايميل ماركتينگ

تلفيق ويدئو و ايميل ماركتينگ

تجربه ثابت كرده است كه اضافه كردن ويدئو به ايميل باعث افزايش اينگيجمنت مي‌شود؛ بر اساس گفته wistia، وجود ويدئو در ايميل باعث افزايش ۳۰۰ درصدي نرخ كليك شده است. به علاوه، تلفيق ويدئو با ايميل ماركتينگ باعث مي‌شود اطلاعات بيشتري از كاربران بدست آوريد و بهتر بتوانيد كاربارن و رفتار كاربران را شناسايي كنيد. البته استفاده از ويدئو در ايميل ماركتينگ احتمالاً به دليل سرعت پايين اينترنت در ايران، تاثير زيادي ندارد؛ زيرا ويدئوها دير نمايش داده مي‌شوند يا اصلاً براي كاربر نمايش داده نمي‌شوند.

تبليغ محتواهاي ويدئويي

امروزه كسب‌وكارهاي بسياري ويدئو توليد مي‌كنند و كاربران نيز ساعت‌هاي بسياري را صرف تماشاي ويدئو مي‌كنند. اين بدين معناست كه شما رقيباني داريد و قانع شدن به بازديدهاي ارگانيك به تنهايي نمي‌تواند بهترين نتيجه را حاصل كند و تضمين‌كننده موفقيت شما باشد؛ بنابراين، براي اينكه ويدئوي شما بيشتر ديده شود، بايد از تبليغات استفاده كنيد. براي تبليغ محتواهاي ويدئويي به هزينه گزافي نيار نداريد. مي‌توانيد با تبليغ ويدئوي خود در رسانه‌هاي اجتماعي و پلتفرم‌هاي اشتراك ويدئو شروع كنيد.

۶ ايده براي تبليغ و موفقيت محتواي ويدئويي

همانطور گه گفته شد، از اين مرحله به بعد بايد تلاش كنيد و كاربران را به تماشاي ويدئويي كه ساخته‌ايد دعوت و تشويق كنيد. در اين بخش، چندين ايده و روش تبليغات و بازاريابي محتواهاي ويدئويي توضيح داده مي‌شود.

۱- تصوير شاخص (كاور)، اسم و كپشن ويدئوي خود را بهينه‌سازي كنيد.

تصوير شاخص ويدئو

تصوير كاور ويدئو از، مهم‌ترين و موثرترين پارامتر در تصميم‌گيري كاربر براي تماشا يا عدم تماشاي ويدئو به شمار مي‌رود. اين تصوير اولين چيزي كه ممكن است توجه مخاطبان را جلب كند. همانطور كه يك كتاب را با طراحي جلدش قضاوت مي‌كنيم، بسيار از كاربران يك ويدئو را با تصوير كاور آن قضاوت مي‌كنند. اغلب كاربران با ديدن تصوير كاور ويدئو تصميم مي‌گيرند ويدئو را تماشا كنند يا به راحتي از آن عبور كنند. بنابراين، اين تصوير بايد به اندازه كافي جذاب، شفاف، قانع‌كننده و باكيفيت باشد. به علاوه، در انتخاب اسم و كپشن ويدئو نيز بايد دقت كافي داشته باشيد و سعي كنيد به اندازه كافي جذاب و قانع‌كننده باشد. يكي از مهم‌ترين دلايلي كه ويدئو ماركتينگ از محبوبيت بالايي بين مردم برخوردار است، اين است كه فقط لوگو و شعار برند شما مطرح نيست، بلكه احساسات و عواطف انساني در ارتباط با مخاطبان دخيل است. بنابراين، بهتر است تصوير كاور ويدئوي شما، يك تصوير با اترژي مانند تصوير شخصي با روي خوش باشد كه گويي با كاربر ارتباط چشمي (eye contact) برقرار كرده است تا بتواند بهتر با مخاطبان ارتباط برقرار كند و در نهايت، تعداد بازديدهاي ويدئو افزايش يابد.

۲- كمپين‌هاي تبليغات ويدئويي در شبكه‌هاي اجتماعي اجرا كنيد.

كمپين هاي پولي در شبكه هاي اجتماعي

بسياري از راهكارهاي ارائه شده براي تبليغ محتواهاي ويدئويي رايگان است. اكنون فرصت آن است كه براي تبليغ ويدئوهاي خود هزينه كنيد تا نتيجه مطلوبي را بدست آوريد. البته بودجه لازم براي ويدئو ماركتينگ آنچنان نيست و باعث به دردسر افتادن شما نمي‌شود. بازاريابي ويدئويي در شبكه‌هاي اجتماعي به صورت مستقيم انجام مي‌شود و با تارگت كردن مخاطبان، كمپين‌هاي تبليغاتي موفقي اجرا مي‌شود. به عنوان مثال، كمپين‌هاي تبليغاتي در فيسبوك، توئيتر يا اينستاگرام اجرا مي‌شود. اجراي كمپين‌هاي تبليغات شبكه‌هاي اجتماعي در ايران، به دليل شرايط خاص (تحريم، فيلتر و …) به شكل ديگري صورت مي‌گيرد. وايرال ويدئوها در شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و تلگرام از طريق پرداخت پول به صاحبان صفحات و كانال‌هاي پرمخاطب يا از طريق اينفلوئنسر ماركتينگ انجام مي‌شود. البته برخي آژانس‌هاي تبليغاتي ايراني وجود دارند كه مي‌توانند با استفاده از روش‌هاي خاص، كمپين‌هاي اسپانسر اد شما را در فيسبوك يا اينستاگرام اجرا كنند.

۳- دكمه اشتراك‌گذاري را به ويدئو پلير خود اضافه كنيد.

دكمه اشتراك گذاري در ويدئو

قبل از هر چيزي، اطمينان حاصل كنيد كه محتواهاي ويدئويي شما به اشتراك گذاشته مي‌شوند. دكمه اشتراك‌گذاري در پليرها، يكي از مهم‌ترين پارامترهاي انتخاب يك پلير است؛ البته اغلب پليرهاي معروف از اين قابليت برخوردار هستند. يك نكته جالب درباره پليرهاي جديد اين است كه مي‌توانيد دكمه اشتراك را به صورت مستقيم به ويدئو اضافه كنيد تا علاقه‌مندان بدون اينكه مجبور به ترك كردن پلير باشند، لينك ويدئو را به اشتراك بگذارند.

۴- بدون اينكه خجالت بكشيد، از مردم بخواهيد ويدئوي شما را به اشتراك بگذارند.

تشويق كاربران به اشتراك گذاري ويدئوها

دعوت از مردم براي اشتراك‌گذاري محتواي ويدئويي ضروري است، اما شما بايد به صورت اختصاصي‌تر از دوستان، همكاران و آشنايان خود نيز دعوت كنيد ويدئوي شما را به اشتراك بگذارند. حتماً لازم نيست رابطه نزديكي با افراد داشته باشيد تا از آنها بخواهيد به بيشتر ديده شدن ويدئوي شما كمك كنند؛ بنابراينف هميشه شانس خود را امتحان كنيد و از اين كار خجالت نكشيد. با اين كار، ويدئوي شما به صورت گسترده وايرال مي‌شود.

۵- ويدئوي خود را در رويدادها و نمايشگاه‌ها نمايش دهيد.

نمايش ويدئو در نمايشگاه ها و رويدادها

استفاده از فرصت‌هاي موجود در همايش‌ها، نمايشگاه‌ها و رويدادها، يكي از روش‌هاي بازاريابي آفلاين است كه همچنان بين برندها محبوب است. همه ما حداقل يك بار در كنفرانس‌هايي با سخنراني‌هاي خسته‌كننده حضور داشته‌ايم و وقتمان را با خيره شدن به يك نقطه خاص يا گردش در اينستاگرام يا در بدترين حالت، تلاش براي باز نگه داشتن چشمانمان پر كرده‌ايم. در چنين مواقعي، هيچ چيز بدتر از اين نيست كه سخنران چنين رويدادي باشيم. بهترين راه براي خارج شدن از آن حالت، انجام يك كار جذاب مانند نمايش يك محتواي ويدئويي است. اگر اين ويدئو از نظر محتوايي مرتبط با موضوع رويداد يا سخنراني باشد، تاثيرگذاري آن بيشتر خواهد بود. هرچقدر هم كه سخنراني يك نفر جذاب باشد، گوش دادن به يك فرد واحد در طولاني‌مدت باعث خستگي مخاطبان مي‌شود. به همين دليل رويدادهاي مرتبط با صنعت شما فرصت خوبي براي نمايش محتواي ويدئويي شما محسوب مي‌شود. تاثير اين كار به قدري زياد است كه حتي در سخنراني‌هاي Ted نيز از اين شيوه استفاده مي‌شود تا هم سخنرانان و هم مخاطبان استراحت كنند.

۶- ويدئوي خود را در جامعه آنلاين به اشتراك بگذاريد.

انتشار ويدئو در جوامع آنلاين

هر جايي كه فرد يا افرادي به صورت آنلاين با يكديگر در ارتباط باشند، مانند چت دو نفر در توئيتر يا تلگرام، گروه‌هاي لينكدين، گروه‌هاي تلگرامي، جامعه آنلاين محسوب مي‌شود. شما ابتدا بايد جوامع آنلاين مرتبط با كسب‌وكار خود را بشناسيد و در آنها عضو شويد و فعاليت كنيد. اشتراك‌گذاري محتواهاي ويدئويي در جوامع آنلاين مرتبط، علاوه بر اينكه باعث افزايش بازديد ويدئو مي‌شود، اينگيجمنت را هم به صورت چشمگيري افزايش مي‌دهد؛ چرا كه محتواي شما دقيقاً به دست مخاطب هدفتان رسيده است.

جمع‌بندي مطالب

در اين جلسه، درباره راه‌هاي انتشار و تبليغ ويدئو، مناسب‌ترين پلتفرم‌ها براي تبليغ ويدئو صحبت شد. پلتفرم‌هاي اشتراك‌گذاري ويدئو مانند يوتيوب، آپارات و نماشا در ايران بيشتر از ساير پليرها مورد استفاده كاربران ايراني قرار مي‌گيرند. براي انتشار ويدئوهاي خود بايد از شبكه‌هاي اجتماعي محبوب در ايران، بلاگ و ايميل ماركتينگ استفاده كنيد. به علاوه، براي تبليغ ويدئو از روش‌هاي بازاريابي رايگان و پولي غافل نشويد. اين روش‌ها به صورت كامل در اين پست توضيح داده شد. در جلسه آينده، قصد داريم درباره شاخص‌هاي كليدي اندازه‌گيريو آناليز ميزان موفقيت ويدئوهايي كه تا به حال در پلتفرم‌هاي مختلف منتشر كرده‌ايد، صحبت كنيم. براي اطلاع از جلسات جديد، ايميل خود را در فرم خبرنامه موجود در سمت راست صفحه وارد كنيد.

نظرات، پيشنهادها و تجربيات خود در رابطه با انتشار و تبليغ محتواهاي ويدئويي را در قسمت نظرات با ما در ميان بگذاريد.

https://college.tapsell.ir/learning/publish-and-promote-video/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 60
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 97
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 525
  • بازدید سال : 1308
  • بازدید کلی : 17252
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی