loading...

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

بازدید : 362
11 زمان : 1399:2

در جلسه گذشته، درباره انواع ويدئوها در مراحل مختلف قيف بازاريابي صحبت شد و براي تعدادي از آن‌ها نيز مثال ارائه شد. در اين جلسه و جلسه بعد، قصد داريم درباره چگونگي ساخت ويدئو، تجهيزات مورد نياز، مراحل توليد يك ويدئو و ويرايش آن صحبت كنيم. قبل از اينكه تجهيزات ساخت ويدئو را فراهم كنيد و ضبط ويدئو را آغاز كنيد يا چيزي را ويرايش كنيد، بايد ابتدا درباره هدف توليد ويدئو با اعضاي تيم خود گفت‌وگو كنيد. زيرا هر تصميمي كه در هر مرحله از فرايند توليد ويدئو گرفته شود، به هدف ساخت ويدئو و اقدام مورد نظر شما كه انتظار داريد مخاطب پس از مشاهده ويدئو انجام دهد، بستگي دارد. براي توليد يك ويدئو، ۹ گام لازم است؛ كه در اين جلسه، اقدامات قبل از توليد ويدئو و ۳ گام ابتدايي كه شامل نوشتن سناريو، فراهم كردن دوربين و تنظيمات دوربين است، گفته مي‌شود و ادامه گام‌ها در جلسه بعد توضيح داده مي‌شود.


اقدامات قبل از ساخت ويدئو
مطمئناً بدون مشخص كردن يك هدف واحد و شفاف كه توسط تمامي اعضاي تيم مورد تاييد قرار گرفته، دچار آشفتگي مي‌شويد و احتمالاً ناچار به طراحي، فيلم‌برداري و ويرايش مجدد مي‌شويد كه در نهايت، نتيجه‌اي جز اتلاف وقت نخواهد داشت.
دست‌اندركاران و عوامل زيادي در ساخت يك ويدئو موثر هستند. چگونه از هم‌راستا بودن تمامي اين عوامل اطمينان حاصل كنيد؟
پيشنهاد ما به شما اين است كه به منظور اطمينان بيشتر، با استفاده از گوگل فرم (Google Forms)، پرسشنامه‌اي طراحي كنيد و از ذي‌نفعان پروژه بخواهيد آن را پر كنند. از اين طريق، مي‌توانيد سوالات مرتبط با پروژه را از افراد زيادي بپرسيد و نتايج آن را در يك جا جمع‌آوري كنيد. اين سوالات، شامل موارد زير است؛ كه درباره آنها در جلسات قبل توضيح داده شده است.
مخاطب هدف شما كيست؟هدف ويدئو چيست؟محل انتشار ويدئو كجاست؟وظيفه ويدئو چيست؟بودجه ساخت ويدئو چقدر است؟پيش‌نيازهاي خلاقانه چيست؟شاخص و معيار ميزان موفقيت ويدئو چيست؟
گام اول: سناريو و متن ويدئو را بنويسيد (Scripting Your Video)
برخي ويدوئوها مانند مستند يا ولاگ، نيازي به نوشتن ندارند؛ اما اغلب ويدئوهاي كسب‌وكاري به نوشتن سناريو نياز دارند. به منظور برنامه‌ريزي دقيق‌تر و عملكرد بهتر، سعي كنيد ويدئوها را به رشته تحرير درآوريد. اگر از اين مرحله عبور كنيد و آن را ناديده بگيريد، ممكن است مرحله ويراستاري طولاني‌تري داشته باشيد يا ويدئويي طولاني‌تر از آنچه انتظار داشتيد، توليد كنيد و به همين دليل، مخاطبان خود را از دست دهيد.
براي نوشتن متن ويدئو، همانند نوشتن يك پست بلاگ عمل كنيد. نكات كليدي و مهمي كه بايد در ويدئو اجرا كنيد را فهرست كنيد و آنها را با ترتيبي منطقي بيان كنيد.
به منظور همكاري ساده‌تر ساير اعضاي تيم و اشتراك‌گذاري لحظه‌اي ايده‌ها، مي‌توانيد از Google Docs استفاده كنيد. از اين طريق، ساير اعضاي تيم مي‌توانند به محتوا، ايده و متن ويدئو دسترسي داشته باشند و در صورت نياز، در لحظه آن را تغيير دهند.
جدولي مشابه زير در Google Docs ايجاد كنيد. در ستون سمت راست، متن ويدئو و در ستون سمت چپ، ايده‌هاي بصري متناسب با هر قسمت از متن را بنويسيد. به مثال ارائه شده توسط Hubspot، توجه كنيد.
موضوع ويدئو: نكات كمتر شناخته شده اينستاگرام براي بازاريابان

نكته‌اي كه در ساخت ويدئوها بايد به آن توجه كنيد، اين است كه نبايد بينندگان را تا ثانيه‌هاي آخر ويدئو منتظر نگه داريد تا هدف اصلي ويدئو را به آنها نمايش دهيد. مطمئن باشيد كه آنها منتظر نخواهند ماند. در ساخت ويدئو و به خصوص، ويدئوهاي آموزشي و توضيحي، حتماً در ابتداي ويدئو به هدف ويدئو اشاره كنيد.
به مثال بالا توجه كنيد. در همان ثانيه‌هاي ابتدايي و در دومين جمله، كاربر از هدف اصلي ويدئو آگاه شده است.

تفاوت بزرگي كه بين متن ويدئوها و پست‌هاي بلاگي كه مي‌نويسيد، زبان و لحن مورد استفاده است. زبان و لحن مورد استفاده در ويدئوها، بايد شفاف، آرام و محاوره‌اي باشد. در متن ويدئوها از دستور زبان، كلمات و جمله‌بندي‌هاي پيچيده استفاده نكنيد و سعي كنيد با مخاطبان خود ارتباط ساده‌اي برقرار كنيد. استفاده از افعال دوم شخص مفرد و پارامترهاي بصري به اين ارتباط كمك شاياني خواهد كرد. دقيق صحبت كنيد، اما از كلمات پيچيده و عجيب پرهيز كنيد.
نسخه متن ويدئو و نسخه پست بلاگ مثال بالا را با يكديگر مقايسه كنيد:
پست بلاگ: هرگاه فردي در يكي از پست‌هاي اينستاگرامش، صفحه شما را تگ كند، آن پست به صورت خودكار در قسمت “Photos of You” پروفايل شما اضافه مي‌شود. براي مشاهده پست‌هايي كه در آن‌ها تگ شده‌ايد، به صفحه پروفايل خود مراجعه كنيد و روي آيكون شخص (سمت راست) كليك كنيد.
متن ويدئو: هرچه تعداد فالوئرهاي شما در اينستاگرام بيشتر باشه، افراد بيشتري در پست‌هاشون، پيج شما را تگ مي‌كنند. اين پست‌ها را مي‌توانيد در تب ”Photos of You” پيدا كنيد.
معمولاً متن ويدئوها كوتاه هستند. زمان مورد نياز براي بيان متني كه مي‌نويسيد را حتماً اندازه‌گيري كنيد. به عنوان مثال، بايد بدانيد كه توضيح يك متن ۳۵۰ كلمه‌اي، حدوداً ۲ دقيقه زمان نياز دارد. به علاوه، كلمات وقتي روي كاغذ هستند، با زماني كه با صداي بلند خوانده مي‌شوند، بسيار متفاوت هستند. به همين دليل است كه HubSpot پيشنهاد مي‌كند تا قبل از آغاز فيلم‌برداري، جدولي به عنوان Table Read از متن ويدئو ايجاد كنيد. سپس، بايد با عوامل و دست‌اندركاران ويدئو جلسه‌ا‌ي بگذاريد و متن ويدئوي داخل جدول را چندين بار و با صداي بلند بخوانيد. اگر به صورت تصادفي بخشي از متن را متفاوت با آنچه نوشته شده است، خوانديد، بايد به علت اين موضوع پي ببريد و در صورت نياز، متن را تغيير دهيد.
گام دوم: دوربين خود را آماده كنيد (Preparing Your Camera)
بسيار پيش مي‌آيد كه كسب‌وكارها به دليل نداشتن تجهيزات كافي و عدم اطمينان از تجهيزات خود، از ويدئو ماركتينگ پرهيز مي‌كنند؛ اما فراموش مي‌كنند كه اكثر اوقات، فيلم‌برداري نيازي به تجه

college.tapsell.ir/learning/three-steps-to-make-video/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 97
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 511
  • بازدید سال : 1294
  • بازدید کلی : 17238
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی