loading...

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

بازدید : 515
11 زمان : 1399:2

اصفهان - رئيس حوزه هنري اصفهان گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامي آثار شهيد آويني در ۵۰ روستاي استان اصفهان اكران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي احمدي‌فر ظهر چهارشنبه در نشست خبري به منظور اعلام برنامه‌هاي هفته هنر نقلاب اسلامي با اشاره به سالروز شهادت شهيد آويني و هفته هنر انقلاب اسلامي اظهار داشت: براي نخستين بار در راستاي برگزاري منسجم برنامه‌هاي اين هفته، دبيرخانه گراميداشت هنر انقلاب اسلامي تشكيل و وظايف دستگاه‌ها به تفكيك در اين ارتباط مشخص شده است.

احمدي فر

وي با اشاره به فعاليت‌هاي حوزه هنري اصفهان در اين هفته، تاكيد كرد: پخش هفت فيلم سينمايي برتر با موضوع انقلاب اسلامي در يك سينما به شكل رايگان، برگزاري نمايشگاه پوستر درد مشترك، اجراي نمايش‌هاي صحنه‌اي و خياباني در طول هفته، اكران آثار شهيد آويني در ۵۰ روستاي استان، نصب ۱۰۰ تابلو از آثار تجسمي هنرمندان از جمله برنامه‌هاي اين نهاد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامي است.

رئيس حوزه هنري اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: همه فعاليت هاي اجتماعي نياز به همكاري هاي بين بخشي دارد اما فرهنگ براي همه ازجمله دستگاه هاي اجرايي و مردم الزام آور است چراكه اصلي ترين نياز جامعه امور فرهنگي است.

وي با بين اينكه حوزه هنري در حوزه فرهنگ فعاليت دارد و موفقيت در اين حوزه با همكاري همه نهادهاي مرتبط امكان پذير است، افزود: در اين ميان رسانه ها در حوزه فرهنگ بازوي اجرايي موثري هستند و اميدواريم در اين راه با حوزه هنري همياري كنند تا جهش بزرگي در مقوله اخبار فرهنگي داشته باشيم.

حوزه هنري از ابزار هنر براي تبيين ارزش هاي انقلاب استفاده مي‌كند

رئيس حوزه هنري اصفهان با بيان اينكه حوزه هنري برنامه هاي مدون و گسترده‌اي براي ايجاد بستر فعاليت هاي فرهنگي هنري دارد، گفت: حوزه هنري نهادي برخاسته از انقلاب اسلامي است و هدف مهم آن اين است كه از ابزار هنر براي تبيين ارزش هاي انقلاب و ايجاد حركتهاي ارزشي در سطح جامعه استفاده كند.

وي پرورش و تربيت نيروهاي هنرمند ارزشي و توليد آثار فاخر هنري دو وظيفه مهم حوزه هنري برشمرد و ابراز داشت: عملكرد حوزه هنري نشان مي‌دهد كه توجه به همه هنرمندان راجزو وظايف خود مي‌دانيم.

احمدي‌فر با بيان اينكه در بخش حوزه هنري دو حيطه فعاليت وسيع هنري و آموزشي داريم، تاكيد كرد: در بخش هنري فرهنگي چند واحد شامل بخش مطالعات، تحقيقات، فرهنگ و ادب پايداري، واحد آفرينش هاي ادبي، واحد هنرهاي تجسمي شامل خانه گرافيك عكس كاريكاتور خوشنويسي، واحد هنرهاي نمايشي، دفتر طنز، واحد ترانه و موسيقي، مركز اموزش و پژوهش حوزه هنري و امور سينمايي فعال هستند.

وي با بيان اينكه ويژگي اصلي حوزه هنري اين است كه همه فعاليت هاي پژوهشي فرهنگي هنري بلافاصله عملياتي مي شود، گفت: در مركز آموزش سوره آموزش هايي به توده مردم و همه گروه هاي سني در قالب ۴۰ رشته هنري اموزش ارائه مي شود و پيش بيني افزايش اين رشته‌ها تا ۷۰ مورد را داريم.

رئيس حوزه هنري اصفهان با بيان اينكه در شرق، شمال، جنوب و غرب اصفهان پيش بيني ساخت مراكز حوزه هنري انجام شده است، به بازسازي سينماهاي اصفهان اشاره و اضافه كرد: بازسازي سينماها در دستور كار ما قرار دارد كه اصفهان در اين زمينه پيشتاز است.

وي با بيان اينكه تاكنون دو سينماي خانواده و فلسطين بازسازي شده است، گفت: بازسازي سينما ساحل از ارديبهشت ماه آغاز مي شود و سينما ايران و انديشه نيز پس از انجام كارهاي حقوقي در نوبت‌هاي بعدي بازسازي قرار دارند.

احمدي‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در ارتباط با سينما همايون (۲۲ بهمن) تصريح كرد: اين سينما شرايط خاصي دارد و با توجه به تخريب كامل در سال‌هاي گذشته نياز به ساخت كامل از ابتدا دارد.

سينما همايون با همكاري شهرداري اصفهان به بهترين مركز فرهنگي استان مبدل مي‌شود

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر، در ارتباط با فرهنگي - تجاري يا فرهنگي بودن صرف اين سينما پس از بازسازي ادامه داد: با توجه به نياز اين سينما به اعتبار بسيار زياد براي بازسازي قرار است با همكاري شهرداري اين سينما به يكي از بهترين مراكز فرهنگي سينمايي در استان تبديل شود و بخش تجاري ورودي نيز به همان شكل باقي مي‌ماند.

رئيس حوزه هنري اصفهان در ادامه به فعاليت واحد فرهنگ و ادبيات پايداري اشاره كرد و ابراز داشت: در سال ۹۵ تعداد ۲۰ مصاحبه از ايثارگران اصفهان انجام شده و 10 مصاحبه در حال اجرا هم داريم كه در قاب كتاب پاپ خواهد شد.

وي در ارتباط با مضمون اين كتاب‌ها نيز ابراز داشت: فرماندهان جنگي تاريخ سوابق خود را در دفاع مقدس را در قالب مصاحبه بيان مي كنند كه خود شامل زمان هاي مختلف و عمليات هاي متفاوتي است ضمن اينكه مصاحبه‌هاي ويژه اي در ارتباط با عمليات‌هاي خاص داريم.

احمدي‌فر با بيان اينكه در ايام نوروز چهار نمايش طنز خياباني را در دو نقطه شهر اجرا مي‌شود، گفت: همچنين كتابي از شهداي هنرمند براي اولين بار با همكاري سازمان بسيج هنرمندان نيز در دست چاپ است و از فردا نيز نمايشگاهي از هنرهاي تجسمي ۵۰ هنرمند در عمارت سعدي افتتاح مي‌شود كه براي نخستين بار در راستاي اجرايي كردن اقتصاد فرهنگ با فروش تابلو همراه است.

http://www.mehrnews.com/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 80
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 447
  • بازدید سال : 1230
  • بازدید کلی : 17174
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی