loading...

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

كيفيت بنر | بنر تبليغاتي - طراحي بنر تبليغاتي

بازدید : 333
11 زمان : 1399:2

در جلسه قبل، اقدامات لازم قبل از فرايند ساخت ويدئو و سه گام ابتدايي آن را توضيح داديم. همانطور كه در جلسه قبل گفته شد، فرايند ساخت ويدئو را مي‌توان در ۹ گام خلاصه كرد. در اين جلسه، قصد داريم ۶ گام نهايي آن كه شامل فراهم كردن استوديو، آماده كردن بازيگر ويدئو، منظم كردن ويدئوهاي ضبط شده، ويرايش و ابزارهاي ويرايش ويدئو، انتخاب موسيقي مناسب و صداگذاري است، را توضيح دهيم.



گام چهارم: يك استوديو استاندارد فراهم كنيد. (Setting Up a Studio)
به محض اينكه ساخت استوديو درون_سازماني خود را آغاز مي‌كنيد، ليست خريد وسايل و تجهيزات مورد نياز نيز طولاني‌تر مي‌شود. هرچه بيشتر درباره ساخت ويدئو مطالعه مي‌كنيد، به اين نكته پي مي‌بريد كه علاوه بر دوربين، به تجهيزاتي مانند سه پايه، نورپردازي، ميكروفن و … نياز داريد.
تجهيزات ضروري و پايههميشه با استفاده از سه‌پايه فيلم‌برداري كنيد. استفاده از سه پايه باعث مي‌شود كه قاب تصويربرداري ثابت باشد و همچنين مانع از افتادن و آسيب ديدن ساير تجهيزات گران قيمت در روند تصويربرداري مي‌شود. محدوده قيمت سه پايه‌ها بسيار متفاوت است و شما بايد متناسب با سطح دوربين و لنزي كه در اختيار داريد، سه پايه مناسبي را خريداري كنيد.
تجهيزات صدابرداري
اگر تا به حال از دوربين خود براي فيلم‌برداري استفاده كرده باشيد، متوجه ميكروفن داخلي دوربين شده‌ايد؛ براي ساخت ويدئو هاي حرفه‌اي به هيچ عنوان از ميكروفن داخلي دوربين استفاده نكنيد. اگر دوربين را در فاصله استاندارد از سوژه مورد نظرتان قرار داده باشيد و فيلم‌برداري كنيد، متوجه مي‌شويد كه ميكروفن داخلي قدرت كافي براي صدابرداري مناسب را ندارد؛ بنابراين بايد اقدام به خريد تجهيزات صدابرداري كنيد تا بتوانيد ويدئوي باكيفيتي را توليد كنيد.
اگر از گوشي آيفون خود براي فيلم‌برداري استفاده مي‌كنيد، گزينه‌هاي بسيار زيادي به عنوان ميكروفن وجود دارند كه كار كردن با آنها ساده است و قيمت بالايي ندارند. اما مهندسان صدا درباره بهترين تجهيزات صدابرداري متناسب با دوربين‌هاي DSLR با يكديگر توافق ندارند. احتمالاً تا به حال ويدئوهاي بسياري ديده‌ايد كه ميكروفن سيمي يا بدون سيم به پشت لباس فرد متصل شده است. نوع ديگري از ميكروفن‌ها كه براي تصويربرداري در شرايط كنترل‌شده (مانند اتاق كنفرانس در دفتر خود) پيشنهاد مي‌شود، از ميكروفن‌هاي shotgun استفاده كنيد. اين ميكروفن‌ها از كيفيت بالايي برخوردارند، در تصوير ديده نمي‌شوند و صداهاي اطراف را به صورت طبيعي ضبط مي‌كنند. به منظور راه‌اندازي يك ميكروفن shotgun در استوديوي خود، به يك ميكروفن shotgun مانند Sennheiser ME66، يك shotgun clip، light stand، XLR cable و Zoom H4N recorder نياز داريد. Zoom recorder به شما اين امكان ضبط صدا روي كارت SD و اصلاح صداي ضبط شده بر اساس محيط فيلم‌برداري را مي‌دهد.
ممكن است اينطور به نظر برسد كه تجهيزات زيادي براي صدابرداري نياز داريد، اما يك ميكروفن shotgun كه سال‌ها مي‌توانيد در مكان‌هاي مختلف از آن استفاده كنيد، ارزش خريد و سرمايه‌گذاري را دارد. اگر به دنبال گزينه‌هاي مقرون به صرفه‌تري هستيد، نگاهي به Rode VideoMic بيندازيد؛ اين تجهيزات به صورت مستقيم به دوربين DSLR متصل مي‌شود.
تجهيزات نورپردازيتا به اينجاي كار، دوربين و تجهيزات صدابرداري داريد. حال بايد به فكر تجهيزات لازم براي نورپردازي مناسب باشيد. تجهيزات ابتدايي نورپردازي نيازي به هزينه‌هاي آنچناني ندارد. سه پايه نورپردازي، گيزه لامپ و مقداري كابل مي‌تواند مشكل نورپردازي شما را حل كند.
از قديم رايج بوده كه نورپردازي از سه جهت به سوژه مورد نظر باشد. بنابراين، اين نوع نورپردازي بايد شامل ۳ نور در اطراف باشد كه به صورت استراتژيك به سوژه مورد نظر بتابد و تصويرپردازي و سايه‌هاي جذابي را در چهره فرد ايجاد كند. در همين راستا، ابتدا به يك روشنايي اصلي (Key light ) نياز داريد كه بايد آن را در زاويه ۴۵ درجه سمت راست يا چپ سوژه و بالاي سر او قرار دهيد. همانطور كه از نام آن مشخص است، اين نور اصلي است و بايد به اندازه كافي روشن باشد كه اگر نور ديگه‌اي وجود نداشته باشد، مشكلي ايجاد نشود. روشنايي فرعي (Fill light) را در زاويه ۴۵ درجه سمت ديگر و در سطح بالاي چشم‌هاي سوژه مورد نظر تعبيه كنيد. هدف از ايجاد اين نورپردازي، ملايم‌تر كردن سايه‌هاي ايجاد شده توسط نور اصلي است. در نهايت، روشنايي پس‌زمينه (Backlight) يك روشنايي در زاويه ديگري ايجاد مي‌كند. اين نور بايد در پشت سر سوژه مورد نظر قرار گيرد و عقب‌تر كشيده شود تا در قاب تصوير مشخص نباشد. اين روشنايي بايد پشت سر فرد را هدف قرار دهد تا فرد را از پس‌زمينه جدا كند.

آماده‌سازي استوديو درون سازمانيحال كه تمامي تجهيزات مورد نياز براي فيلم‌برداري را در اختيار داريد، بايد استوديو خود را آماده كنيد. يك اتاق با اندازه متوسط را به عنوان استوديو خود در نظر بگيريد. سعي كنيد تعدادي لوازم مينيمال مانند يك كاناپه، صندلي، گل طبيعي و … در اتاق مورد نظر قرار دهيد تا خيلي خالي نباشد و علاوه بر زيبايي بخشيدن به تصوير، از اكو شدن و بازگشت صدا جلوگيري كنيد. سعي كنيد اتاقي را به عنوان استوديو انتخاب كنيد كه كمترين سر و صدا را داشته باشد يا در حين فيلم‌برداري، تهويه را خاموش كنيد. بهتر است پرده عكاسي خريداري كنيد تا بتوانيد تصوير جذاب‌تري نسبت به يك ديوار ساده سفيد در فيلم‌برداري داشته باشيد.
واضح است كه هنگام فيلم‌برداري، بايد افراد غيرضروري را از اتاق خارج كنيد و چراغ‌هاي اتاق (بالاي سر) را خاموش كنيد. در صورتي كه تكنيك نورپردازي از سه جهت كه پيش‌تر توضيح داده شد را رعايت كنيد، نيازي به نورهاي شديد فلوئورسنت موجود در اتاق نيست. زماني كه همه چيز در صحنه حاضر شد و چندين بار تست انجام شد، مي‌توانيد از فرد يا افراد مورد نظرتان بخواهيد كه براي ضبط سر صحنه حاضر شوند.

گام پنجم: بازيگر خود را آماده كنيد. (Preparing Your Talen

college.tapsell.ir/learning/6-final-steps-to-make-video/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 97
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 499
  • بازدید سال : 1282
  • بازدید کلی : 17226
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی